onsdag 6. oktober 2010

5 TEMA: Frukt og bær


Ideen bak bildene er å få vise frukta/bæret på ein fin og interesang måte. Eg valgte å ta bilder av frukt/bær som røde med blad som er grønne, for å bruke komplimentærkontrasten. Dette gjorde eg for å få eit interssant bilde og å forsterke dei friske fargene frukta/bæra har.

Begge bildene har tydelige intressepunkt. På bilde med bringebæra har eg brukt liten dybdeskarphet for å nå fukuset på det bæret som er helt framme. Eg synes begge bildene er fine, og fukta/bæret kommer godt fram. Bilde er tatt med blits og saman med dagslyset gjer det at frukta/bæra kommer godt fram på bilde. Med desse bildene har eg lært at det er lurt spraye litt vann på frukta/bæra for å få dei til å se friskere ut.

Alle bildene på denne posten er tatt med canon 400D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar